Objavljeno: Subota, 25. travnja 2015.

Vučjak Miroslava Krleže u režiji Ivice Buljana na 25. Marulićevim danima

Vučjak Miroslava Krleže u režiji Ivice Buljana na 25. Marulićevim danima

Šestog festivalskog dana festivala hrvatske drame 25. Marulićevi dani osim predstave Vučjak Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu na programu je čitanje trećenagrađene drame na natječaju Marin Držić, te prezentacija rada riječkog studija glume.
U popratnom programu 25. Marulićevih dana u nedjelju 26. travnja u formi javnog čitanja bit će izveden dramski tekst Denisa i Anite Peričić Hiperborealni konj. U kavani Luxor s početkom u 11 sati trećenagrađenu dramu na natječaju Marin Držić za 2014. čitat će studenti glume Umjetničke akademije u Osijeku.
Drama epske širine koja precizno rekonstruira opskurni događaj iz austro-ugarske povijesti u kojoj je čitav niz "manjih" likova predstavljen točnim detaljima. Tekst ne teži biti povijesno vjerodostojan, ali je povijesni predložak iskorišten kao metafora potrage za novim, za promjenom, za svijetom u kojem bi ljudi bili drugačiji. Posebice je autor vodio računa o jeziku kojim likovi govore pa drama donosi dobro stilizirane i motivirane dijaloge. Svaki pojedini lik postaje poticaj za rasvjetljavanje znakova povijesnog ili socijalnog svakodnevlja kojim autor pokušava razumjeti identitet u njegovoj dvostrukosti, onoj koja osigurava cjelovitost osobe u vertikali vremena, ali i onoj u horizontali društvenih odnosa.
Na sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta s početkom u 17 sati Studij glume i medija pri Sveučilištu u Rijeci predstavit će svoju ispitnu produkciju Veliki smiješni rat po tekstovima C. Goldonija i B. Dežulovića.
Ulaz na sva popratna događanja u festivalskom programu je besplatan.
Ansambl zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta s početkom u 19 sati izvest će predstavu Vučjak Miroslava Krleže u režiji Ivice Buljana na velikoj sceni HNK Split u nedjelju, 26. travnja
Vučjak je jedna od najvažnijih drama Miroslava Krleže i ona u sebi sadrži gotovo sve karakteristike njegova dramskog opusa – od ranog ekspresionizma i avangarde, tematskih blokova i ideja do stilske nenadmašnosti kasnijih djela, koja su obilježila velik dio domaće književnosti 20. stoljeća. Sukob idealizma i svijeta kojim upravljaju animalni instinkti učinit će Horvata našim svakidašnjim neurastenikom s kojim možemo suosjećati, a Vučjak nadasve modernim tekstom koji s lakoćom prepoznajemo i u ovome vremenu. Praizvedena 1923. na središnjoj nacionalnoj pozornici, zapravo neposredno uoči nove 1924. u kojoj se obilježavala deseta godišnjica početka Velikoga ili Svjetskoga rata, drama Vučjak Miroslava Krleže stabilizirala je promjenu na kojoj je njezin autor u shvaćanju umjetnosti i društva odlučno inzistirao. Vučjak Ivice Buljana na izvornoj pozornici u završnom računu stoljeća kao umjetnosti i javnosti, s razbijenim ratnim ogledalom na zavičajnom horizontu, glavni je kolodvor krležijanskih postaja kojima se kretao. Buljanovi su Glembajevi na Baltiku i u Leibachu, Kraljevo u Abidžanu i Kolumbo u Podgorici povratna kronotopija Krležinih rasporeda, koji podrazumijevaju identifikaciju ali uvjetuju više od prigodnog konteksta. Krležina je fraza kao antologija sentimentalna, nasuprot atentatorskom dinamitu kao sredstvu za razbuđivanje zemlje koja obično u predvečerje velikih zbivanjanelijepo hrče da bi se u zoru probudila s osjećajem poraza kao stanja duha. Zagledan u njezin predtekst kao žanrovski labilnu građu prevratnih vremena, pisac je osjećajući rat s kojim se njegova kultura probudila tek kada je kao takav završio, redatelju ostavio Vučjak kao osobnu stilsku ljestvicu sve ako ne mijenja težišta: premda nije polemična, Vučjak je drama na humusu mita o oporoj ljepoti graničnog i nedovršenosti.
U predstavi igraju: Bojan Navojec, Nikša Kušelj, Livio Badurina, Damir Markovina, Ivan Glowatzky, Alen Šalinović, Silvio Vovk, Alma Prica, Nina Violić, Goran Grgić, Slavko Juraga, Milan Pleština, Kristijan Potočki, Franjo Kuhar, Dušan Bućan, Siniša Popović, Ivan Glowatzky, Dragan Despot, Ana Begić, Marija Šegvić, Damir Markovina, Iva Mihalić, Siniša Hapač, Vitomir Marof, Tvrtko Stipić i Hassan Awad.
Autorski tim čine dramaturg Vlaho Bogišić, scenograf Aleksandar Denić, skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar, kostimografkinja Ana Savić Gecan, dizajn svjetla potpisuje Son:Da, kondicijski je trener Marinko Petričević.

eZ Publish™ copyright © 1999-2017 eZ Systems AS