Objavljeno: Srijeda, 24. veljače 2016.
Izabrane predstave 26. Marulićevih dana
Na Sjednici Vijeća Festivala hrvatske drame „Marulićevi dani“ održanoj 23. veljače 2016. godine u Zagrebu u Ministarstvu kulture, pod predsjedanjem zamjenice ministra kulture dr. sc. Ane Lederer i intendanta HNK Split i ravnatelja Marulićevih dana Gorana Golovka, prihvaćen je program predstojećeg 26. Festivala hrvatske drame koji će se održati u Splitu od 21. do 28. travnja ove godine. Izbornik Festivala kazališni kritičar Igor Ružić odabrao je deset predstava za izvođenje u službenoj festivalskoj konkurenciji. Osam predstava dolazi iz kazališta iz Hrvatske, jedna iz Bosne i Hercegovine, a jedna u hrvatsko-slovensko-makedonsko-srpskoj produkciji produkciji.
U službenoj konkurenciji bit će izvedene sljedeće predstave: Ivo Andrić: „Bife Titanik“, Eurokaz, Zagreb, režija: Branko Brezovec; Zlatko Burić: „Kabaret tamne zvijezde“, Teatar &TD, Zagreb, režija: Zlatko Burić; Elvis Bošnjak: „Kašeta brokava“, Hrvatsko narodno kazalište Split, režija: Nenni Delmestre; „Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.“, Četveroruka/Plesni centar Puls, Zagreb, režija: Martina Petković Liker; Dino Pešut: „(Pret)posljednja panda ili statika“, Zagrebačko kazalište mladih, Zagreb, režija: Saša Božić; Matija Ferlin: „Mi smo kraljevi a ne ljudi“, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, režija: Matija Ferlin; „Kompleks Ristić“, HNK Zajc Rijeka/SMG Ljubljana/Bitef teatar Beograd/MOT Skoplje, režija: Oliver Frljić; Tanja Miletić-Oruičević: „Sveto S“, Bosansko narodno pozorište Zenica, režija: Tanja Miletić-Oručević; Ante Kovačić/Dario Harjaček:„U registraturi“, Dramsko kazalište Gavella, Zagreb, režija: Dario Harjaček;Vladan Desnica: „Igre proljeća i smrti“, Teatro VeRRdi, Zadar, režija: Juraj Aras. Festival će zatvoriti predstava "Leda" Miroslava Krleže u produkciji kazališta Činoherní klub iz Praga koja će biti izvedena van konkurencije.
Pri odabiru predstava izbornik se vodio nastojanjem da svojim autorskim izborom pokaže mrežu odnosa i različitosti koje predstavljaju odraz suvremenosti hrvatskog kazališta, kako institucionalnog tako i, očekivano, izvaninstitucionalnog, koje pored svoje baštine i nesumnjivo kvalitetnog dramskog pisma novijeg ili starijeg datuma, traži način da ne bude „sluškinja“ književnosti, nego samosvojna i samosvjesna umjetnost ne samo riječi i, ponekad, ne samo scene. Time hrvatsko kazalište, bez obzira je li u granicama Hrvatske ili izvan nje, stječe pravo na svoju samostalnost, izvrsnost izvan kategorija kvalitetne ili manje kvalitetne drame, jer je odavno naučilo da jezik kazališta i kazališne izvedbe ima sintagme „neprevedive u riječi“ i da značenja stvara „sobom samim“. „Emancipacija hrvatskog kazališta koja se tako događa svemu unatoč, baš kao i želja, a ponekad i hrabrost da se upravo takve predstave prijave za Marulićeve dane, festival koji nije i ne bi trebao biti samo festival hrvatske drame, daje višestruku nadu da kazalište u Hrvatskoj nije u takvoj krizi kakvu svi volimo prizivati.“ – rekao je o svom izboru predstava izbornik Igor Ružić
Na Javni poziv za prijavu predstava na 26. Festival hrvatske drame „Marulićevi dani“, pristigle su 52 prijave iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine. Njih sedam proglašeno je nevažećima jer pet organizacija prijavitelja nije u Očevidniku kazališta, jedna prijavljena predstava datumom premijere prelazi zadani rok, a jedna je prijava pristigla s nepotpunom dokumentacijom. Izbornik Festivala, kazališni kritičar Igor Ružić, iskoristivši mogućnost koju mu otvara Pravilnik „Marulićevih dana“, u širem je odabiru pogledao 33 predstave u kazalištima te ostale predstave na dostavljenim snimkama. Uz prijavljene, izbornik je pogledao i nekoliko predstava hrvatskih autora ili predstava prema hrvatskim tekstovima od kojih su neke ušle u službenu konkurenciju, uz suglasnost Vijeća Festivala hrvatske drame.