ZBOR HNK SPLIT

Zbor HNK Split nekoliko puta u povijesti splitskog kazališta činio je jezgru iz koje se razvila splitska Opera. Bez obzira na suradnju a i povezivanje sa srodnim tijelima u Kazalištu i izvan njega, Zbor je u mnogim prilikama djelovao i samostalno. U tijeku iznimno dinamičnih glazbenih zbivanja u splitskom HNK, Zbor je izrastao u osnovnog pokretača značajnih uspjeha i priznanja koja je ansambl splitske Opere stekao do naših dana. Ovaj je ansambl, naime, najmanje sklon oscilacijama, iznimno je fleksibilan za svaku vrstu glazbenih zadataka, a na opernoj sceni pokazuje zadivljujuću darovitost u uprizorenju najsloženijih dramskih zapleta. Uostalom, kako napominje glazbena kritika "note ionako imaju najveću težinu kad se izvode uvjerljivo, strasno i točno", a upravo to su neke od odlika pjevanja Zbora splitskog HNK. Svu brojnost i raznolikost opernih naslova koje Zbor realizira kao glavnu produkciju zajedno s Orkestrom, kao i raznolik koncertni repertoar na kojemu se nalaze najzahtjevnija zborska djela klasične i moderne glazbene literature, bilo bi nemoguće realizirati bez suradnje s najznačajnijim imena hrvastke dirigentske scene od kojih je većina napravila i respektabilnu međunarodnu karijeru. Uz svojedobne umjetničke ravnatelje Opere Nikšu Barezu te Vjekoslava Šuteja, tu su ponajprije i najčešće Loris Voltolini, Ivo Lipanović, Hari Zlodre, ali i Pavle Dešpalj, Tonko Ninić, Mladen Tarbuk, Miroslav Homen, Damir Marušić, Drago Bubalo, Ana Šabašov, Domeniko Briški... A prisjetimo li se i takvih glazbenih autoriteta kakvi su bili Lovro pl. Matačić, Boris Papandopullo ili Silvije Bombardelli, koji su znali dirigirati ali i skladati baš za Zbor i Orkestar splitske opere, onda je tek razvidan kako potencijal ansambla o kojem je riječ, tako i zadovoljstvo njihovih ravnatelja njegovom interpretativnom razinom.

eZ Publish™ copyright © 1999-2017 eZ Systems AS