Naslovnica / Balet / Don Quijote

Ludwig Minkus

Don Quijote

Don Quijote

Uzevši tu višeznačnu ružu...

Kad se radi o Don Quijoteu, majstorski uobličenom karakteru istoimenog Cervantesova djela, prenošenom i obnavljanom u mnogim umjetničkim djelima, pa i baletima, već smo navikli na stereotip. Uobičajilo se pojednostaviti viteza tužnog lika u grotesknu karakterizaciju uz uobičajene, banalne predrasude po kojima je idelizam, sam po sebi, groteska - nešto čudno nastrano i smiješno. Kad se radi o Don Quijoteu, s tim stereotipom nikako se ne slažem. Uvjerenje da svaki čovjek traži uzor, idealnu i fatalnu ljubav moje je redateljsko, koreografsko i sadržajno tumačenje, odnosno scensko projiciranje Minkusova Don Quijotea. U traženju tih ideala moguće je da se svakome dogode priviđenja, pogotovo ona izazvana sličnostima, približnostima i asocijacijama. Ponekad vjera u određene životne vrednote i častan život stvore svojevrsne nadomjestke. U njima; primjerice vjetrenjača u sumaglici, oluji, prolomu oblaka, može stvoriti vizualnu iluziju križa, koji nije samo simbol žrtve, nego i znamenje zaljubljeničkog, idealističkog križnog puta, raskrižja...Svojim postupcima, životom i sentimentalnim bogatstvom moj Don Quijote uz svoju fantazmagoričnost i maštu, razložno odbacuje ležernu neodgovornost za druge, pružajući nestvarnu ali i realnu pomoć osobito mladima, lijepima i zaljubljenima. Drugim riječima, smatram da se Don Quijote, svjesno i uspješno bori za mladi par Quitri i Basilija, za njihovu strasnu i čistu ljubav i sreću. Osim toga, Don Quijote je dosljedan borac protiv sile, nepravde i nastojanja onih koji na tuđoj nesreći, patnji i nezadovoljstvu žele steći vlastiti prosperitet. S manje ili više uspjeha, Don Quijote vodi bitke za svoja načela, za dobro onih koje voli, kojima se divi i koji zaslužuju njegovu potporu; ali i protiv onih koji se nalaze s druge strane njegovih moralnih postulata. On, rekao bih, intuitivno doživljava pravdu i pravednost, ne gubeći zanos, iako ne ostvaruje vlastiti uzor, ljubav prema seoskoj djevojci Dulcineji, koja u njegovoj mašti prerasta u nešto posve različito od onoga što je u stvarnosti.Za razliku od dosadašnjih koncepcija baleta Don Quijote, u ovoj se predstavi Dulcineja pojavljuje upravo onakvom kakvu je Don Quijote zamišlja. Iz njegovih ruku ona uzima ružu koju mu je s nježnošću i poštovanjem darovala Quitri. Uzevši tu višeznačnu ružu, Dulcineja odlazi u nepoznato. Don Quijote je na određenoj udaljenosti vjerno prati, što daje naslutiti da za njih i njihovu sreću postoji nada; da najbolji, unatoč svim mukama nisu gubitnici. Sve, dakle, ostaje otvoreno - predano vremenu i shvaćanjima.

Dinko Bogdanić

Koreograf i redatelj Dinko Bogdanić (libreto prema M. Petipa - Gorski)

Kostimografkinja Barbara Bourek

Scenografkinja Dinka Jeričević

Oblikovanje svjetla Srđan Barbarić

Asistent kostimografije Mario Leko

Baletni majstori i pedagozi Dinko Bogdanić, Vladimir Šuvalov, Dmitrij Rodikov

Izvođači:

Don Quijote Lev Šapošnikov

Sancho Pansa Uroš Škaper

Kitri Eva Karpilovska

Basil Ivan Boiko

Dulčineja Elena Nikolaeva

Mercedes Katarina Kuznjecova

Espado Artjom Žusov

Kitrin otac Mario Buličić

Gamaš Igor Gluškov

Dvije prijateljice Hazuki Tanase, Yuki Nakashima

Dva prijatelja Remus Dimache, Romulus Dimache

Toreadori Remus Dimache, Romulus Dimache, Aleksandar Korjakovski, Shunsuke Amma

Toreadorice Hazuki Tanase, Yuki Nakashima, Tina Hatlak, Sonja Gaj Perhat

Solo Ciganka Nonna Ćićinina

Solo Ciganin Aleksandar Korjakovski

Amor Hazuki Tanase

Krčmarica Albina Rahmatullina

Ženski ansambl – narod, 1. čin

Sonja Gaj Perhat, Nikol Marčić, Svjetlana Dimache, Korana Bilan, Bojana Lipovšćak, Tina Hatlak, Tea Kuvek, Nonna Čičinina, Gabriela Mede, Yuki Nakashima, Sanja Dimache, Lejla Bajramović, Maja Lončar, Anastasia Šapošnikov, Vanessa Ivana Peričić, Hazuki Tanase, Jolanda Ercegović, Snježana Radica, Anastasiia Boiko, Dora Alfirević, Josipa Batinić

Muški ansambl – narod, 1.čin
Remus Dimache, Romulus Dimache, Aleksandar Korjakovski, Nikša De Marchi, Ivan Bedalov, Shunsuke Amma, Uroš Škaper

Ženski ansambl – ciganke, 2. čin
Sonja Gaj Perhat, Nikol Marčić, Bojana Lipovšćak, Tea Kuvek, Ekaterina Kuznetsova, Gabriela Mede, Sanja Bikić, Tea Jelić, Lejla Bajramović, Maja Lončar, Snježana Radica, Ajla Kadrić, Jolanda Ercegović, Anastasiia Boiko, Paula Jelačić

Muški ansambl – cigani, 2.čin
Remus Dimache, Romulus Dimache, Nikša De Marchi, Daniel Jagar, Ashatbek Yusupzhanov, Mario Buličić, Ivan Bedalov, Uroš Škaper, Francesco Bruni, Yevhen Baranovskyi

Ženski ansambl – san, 2. čin
Nonna Čičinina, Hazuki Tanase , Nikol Marčić, Tea Jelić, Sanja Bikić, Sonja Gaj Perhat, Bojana Lipovšćak, Tea Kuvek, Gabriela Mede, Ekaterina Kuznetsova, Lejla Bajramović, Ajla Kadrić, Maja Lončar, Anastasiia Boiko, Anastasia Šapošnikov

3. čin
Solisti, Baletni ansambl i Baletni studio HNK Split