Naslovnica / Marulićevi dani / 22. Marulićevi dani / Novosti / Dodjelom nagrada završili 22. Marulićevi dani

Dodjelom nagrada završili 22. Marulićevi dani

22. Marulićevi dani svečano su zatvoreni na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split u subotu 28. travnja. Marula za najbolju predstavu u cjelini dobila je predstava Mrzim istinu!, autorski projekt Olivera Frljića u izvedbi zagrebačkog Teatra &TD. Najbolje ocijenjena predstava od strane publike 22. Marulićevih dana je Prolazi sve Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba, u režiji Olivera Frljića, a nagradu za glumačku kreaciju ocjenjivački sud čitatelja dnevnog lista Slobodna Dalmacija odlučio je dodjeliti glumcu Filipu Križanu za uloge u predstavama Mrzim istinu! i Prolazi sve. Nakon dodjele nagrada festival je zatvorenim proglasio Visko Haladić, zamjenik župana splitsko-dalmatinskog, nakon čega je dramski ansambl HNK Split, kao posljednju festivalsku predstavu, van konkurencije izvesti dramu Edwarda Albeeja Tko se boji Virginije Woolf.

O tradicionalnim festivalskim nagradama Marul odlučivao je peteročlani ocjenjivački sud u sastavu: Ivica Kunčević, redatelj; Miljenko Sekulić, scenograf; Olja Lozica, dramaturginja; Marijana Fumić, kazališna kritičarka, te glumac Goran Marković. Nagrade Marul i obrazloženja:

Nagrada za predstavu u cjelini dodjeljuje se predstavi Mrzim istinu!, Teatra &TD iz Zagreba u režiji Olivera Frljića.

Autentičan autorski projekt Olivera Frljića jedinstveni je kazališni događaj. Koristeći općepoznati obrazac obiteljske drame uz zanimljiva dramaturško-redateljska rješenja Oliver Frljić uspio je teatrom problematizirati takozvanu istinu otvarajući začuđujući kaleidoskop funkcija i značenja teatra kao takvog, a ujedno i naše recentne stvarnosti. Ta izvrsna predstava ne bi bila zasigurno moguća bez sudjelovanja izvođača koji su pridonijeli stvaranju te intrigantno-mnogoznačne predstave.

Nagrada za režiju dodjeljuje se Januszu Kici za predstavu Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.

Janusz Kica svojom izuzetno nadahnutom režijom ostvario je primarnu realističnost dramske situacije odličnog teksta Ivora Martinića i precizno vodeći ansambl podigao je realitet predstave na razinu općeg životno prepoznatljivog uzorka. Taj uzorak ujedno, u kazališnom smislu, nosi u sebi začudan poetsko značenjski nivo.

Nagrada za najbolje izvedeni dramski tekst dodjeljuje se Ansamblu HNK u Zagrebu za izvedbu drame Gospoda Glembajevi, za interpretaciju Krležine rečenice, koja u njihovoj izvedbi možda po prvi put u hrvatskom kazalištu uz Krležin intelektualizam dobiva i izuzetnu scensko-životnu vjerodostojnost. Žiri smatra kako je to vrijedan i važan trenutak za buduće interpretacije velikog klasika hrvatske dramske riječi, Miroslava Krleže.

Nagrade za najbolja glumačka ostvarenja dodjeljuju se:

Doris Šarić-Kukuljici za ulogu Ane u predstavi Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih:

Kazališno neočekivanim, ali životno prepoznatljivom interpretacijom Doris Šarić Kukuljica uspjela je realizirati kompleksan i izuzetno upečatljiv lik starije žene.

Kseniji Marinković za ulogu Mie u predstavi Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkoh kazališta mladih:

Ksenija Marinković je uspjela svojom interpretacijom lika, kojeg je pozicija unutar zadanog teksta pasivno-treća, nadići i obogatiti svojom igrom te se time nametnula kao jedan od vodećih protagonista predstave.

Rakanu Rushaidatu za ulogu u predstavi Mrzim istinu! u izvedbi teatra &TD:

Glumački izraz Rakana Rushaidata odiše modernim senzibilitetom u maniri minimalističkog hiperrealističkog izraza kojim istodobno ostvaruje volumen snažnog, dramskog udara.

Ivana Roščić za ulogu u predstavi Mrzim istinu! u izvedbi teatra &TD:

Ivana Roščić u savršenom partnerskom suglasju s Rakanom Rushaidatom u istom kazališnom kodu ostvaruje vrlo specifičnu, vlastitu scensku prisutnost.

Nagradu za dramaturšku obradu ili preradbu teksta žiri je odlučio ne dodijeliti.

Nagrada za scenografiju dodjeljuje se Slavici Radović-Nadarević za predstavu Moj sin samo malo sporije hoda.

Slavica Radović-Nadarević je rafiniranim minimalističkim sredstvima omogućila zanimljiv prostor glumačke igre te je ujedno izpotencirala tragi-komičnu ispraznost ljudskih sudbina koje su upisane u sam dramski tekst Ivora Martinića.

Nagrada za kostimografiju dodjeljuje se Đenisi Pecotić za predstavu Enciklopediju izgubljenog vremena u izvedbi HNK u Varaždinu, iz Varaždina.

Đenisa Pecotić je izvedbom kostima u predstavi Enciklopedija izgubljenog vremena uspjela veliki spektar likova individualizirati u zajedničkom nazivniku.

Nagrada za oblikovanje svjetla dodjeljuje se Pascalu Meratu za predstavu Gospoda Glembajevi u izvedbi HNK u Zagrebu, iz Zagreba.

Pascal Merat hrabro je i inventivno upotrijebio različite svjetlosne kvalitete na sceni te je time uspio dojmljivo naglasiti atmosfere pojedinih situacija, a ujedno i pridonijeti poetskoj razini predstave.

Nagrada za skladanu scensku glazbu – autorski rad dodjeljuje se Choco Jazz (Đido/Jukić) za predstavu Šarengrad u izvedbi teatra &TD iz Zagreba.

Choco Jazz uspješno su skladale i izvele glazbu koja je vrlo originalna te je nenametljivo, ali vrlo smisleno integrirana u tkivo predstave.

Žiri čitatelja Slobodne Dalmacije, glavnog medijskog pokrovitelja 22. Marulićevog dana, koji je radio u sastavu: Vesna Baljkas, Elena Mrčela, Žana Krželj, Mirela Bogdan i Ivana Radolfi odlučio je nagradu za najbolju kreaciju na Festivalu dodijeliti Filipu Križanu uz slijedeće obrazloženje:

Najbolji glumac ovogodišnjih Marulićevih dana je Filip Križan, mladi glumac koji u sebi nosi iznenađujuće veliku scensku energiju i izuzetnu senzibilnost, ali i izvanredan osjećaj za mjeru. U sjajnoj predstavi „Mrzim istinu“ , iako suočen s iznimno osjetljivim dramskim materijalom, Križan je bez imalo patetike ili naglašenog teatraliziranja uvjerljivo i sugestivno odigrao ovu kompleksnu ulogu nametnuvši nam nelagodni osjećaj voajerstva, kako prema Frljićevoj, tako i prema vlastitoj prošlosti i obitelji.

Suvereno vladanje glumačkim umijećem pokazao je i u predstavi „Prolazi sve“ gdje je gotovo neprepoznatljiv kao Tino Latino ponovo dominirao scenom u posve suprotnom glumačkom izričaju. Lakoća s kojom Križan zadržava punu pozornost publike odvodi ga prema vrhu hrvatskog glumišta i svaka njegova sljedeća uloga očekivat će se s nestrpljenjem i pratiti s posebnom pažnjom.

Gledatelji 22. Marulićevih dana predstave su, po završetku izvedbe, ocjenjivali ocjenama od jedan do pet. Najvišu prosječnu ocjenu 4,79 dobila je predstava Prolazi sve Dubravka Mihanovića u izvedbi Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba i u režiji Olivera Frljića. Drugoplasirani s prosječnom ocjenom 4,76 je autorski projekt Olivera Frljića Mrzim istinu! u izvedbi zagrebačkog Teatra &TD, iza koje je drama HNK Zagreb Gospoda Glembajevi Miroslava Krleže s prosječnom ocjenom 4,72.

Na 22. Marulićevim danima, festivalu hrvatske drame i autorskog kazališta, po izboru ovogodišnje izbornice Gordane Ostović izvedeno je devet predstava u službenom dijelu programa. Festival, koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske, a u organizaciji HNK u Splitu, održavao se u Splitu od 21. do 28. travnja. Tijekom tih osam festivalskih dana predstave je vidjelo više od 3500 gledatelja.