Naslovnica / Novosti / Gostovanje Matišićeve tragikomedije Sinovi umiru prvi
Objavljeno: Petak, 19. listopada 2012.
Gostovanje Matišićeve tragikomedije Sinovi umiru prvi
Tragikomedija Sinovi umiru prvi Mate Matišića u izvedbi dramskog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta iz Osijeka u režiji Zorana Mužića gostovat će na sceni splitskog HNK u subotu, 20. listopada, s početkom u 20 sati.
Sinovi umiru prvi dio je Matišićeve Posmrtne trilogije, koju čine još djela Žena beztijela i Ničiji sin. Beskompromisan je to i provokativan komentar hrvatske poratne zbilje. U središtu je radnje obitelj koja ne može prestati oplakivati smrt sina/brata, između ostalog i zato jer njegovo tijelo ne mogu ni locirati, a kamoli sahraniti. U društvu punom tridesetogodišnjih umirovljenika, oni će upasti u mrežu mafijaškog trgovanja sudbinama. Zadržavši svoju dosadašnju tragikomičnost, Matišićevo dramsko pismo ovdje kao da se dodatno "uzemljilo", odlazeći još dalje i ponirući još dublje u prostore političkog teatra i društvene kritike. Oporo dinarsko podneblje, kao najčešća topografija autorovih drama, ovdje je izmučeno ne samo ratom, nego i događajima koji su uslijedili kao njegova posljedica.
Glavne uloge u predstavi tumače Milenko Ognjenović, Ana Stanojević, Darko Milas, Ivana Gudelj, Davor Panić, te Aljoša Čepl, Aleksandar Bogdanović, Miroslav Čabraja, Ljiljana Krička, Mario Rade, Duško Modrinić i Vladimir Tintor. Scenograf je Darko Bakliža, kostimografkinja Jasmina Pacek, svjetla je dizajnirao Aleksandar Mondecar, a scensku je glazbu skladao sam autor drame Mate Matišić.
Mate Matišić, rođen 1965. u Ričicama pokraj Imotskog, jedan je od naših najboljih dramatičara. Osim devet drama postavljanih u brojnim hrvatskim kazalištima, te u Makedoniji, Sloveniji, Bugarskoj, Mađarskoj i Rusiji, autor je ili koautor sedam filmskih scenarija. Vrlo aktivan i kao glazbenik skladao je glazbu za brojne filmove, igrane i dokumentarne, televizijske serije i kazališne predstave. Njegove komade obilježava nemilosrdni crni humor kojim nemilosrdno secira našu suvremenu stvarnost, pa su izvedbe njegovih drama nerijetko pratile afere i kontroverzne reakcije.