Festivalske nagrade
Dobitnici nagrada 22. Marulićevih dana
Nagrade Marul uz obrazloženja Ocjenjivačkog suda:
- Marula za predstavu u cjelini: predstava Mrzim istinu!, Teatra &TD iz Zagreba u režiji Olivera Frljića. Autentičan autorski projekt Olivera Frljića jedinstveni je kazališni događaj. Koristeći općepoznati obrazac obiteljske drame uz zanimljiva dramaturško-redateljska rješenja Oliver Frljić uspio je teatrom problematizirati takozvanu istinu otvarajući začuđujući kaleidoskop funkcija i značenja teatra kao takvog, a ujedno i naše recentne stvarnosti. Ta izvrsna predstava ne bi bila zasigurno moguća bez sudjelovanja izvođača koji su pridonijeli stvaranju te intrigantno-mnogoznačne predstave.
- Marula za režiju: Janusz Kica za režiju predstavu Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih. Janusz Kica svojom izuzetno nadahnutom režijom ostvario je primarnu realističnost dramske situacije odličnog teksta Ivora Martinića i precizno vodeći ansambl podigao je realitet predstave na razinu općeg životno prepoznatljivog uzorka. Taj uzorak ujedno, u kazališnom smislu, nosi u sebi začudan poetsko značenjski nivo.
- Marula za najbolje izvedeni dramski tekst dodjeljuje se Ansamblu HNK u Zagrebu za izvedbu drame Gospoda Glembajevi, za interpretaciju Krležine rečenice, koja u njihovoj izvedbi možda po prvi put u hrvatskom kazalištu uz Krležin intelektualizam dobiva i izuzetnu scensko-životnu vjerodostojnost. Žiri smatra kako je to vrijedan i važan trenutak za buduće interpretacije velikog klasika hrvatske dramske riječi, Miroslava Krleže.
Nagrade Marul za najbolja glumačka ostvarenja dodjeljuju se:
- Doris Šarić-Kukuljici za ulogu Ane u predstavi Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih. Kazališno neočekivanim, ali životno prepoznatljivom interpretacijom Doris Šarić Kukuljica uspjela je realizirati kompleksan i izuzetno upečatljiv lik starije žene.
- Kseniji Marinković za ulogu Mie u predstavi Moj sin samo malo sporije hoda u izvedbi Zagrebačkoh kazališta mladih. Ksenija Marinković je uspjela svojom interpretacijom lika, kojeg je pozicija unutar zadanog teksta pasivno-treća, nadići i obogatiti svojom igrom te se time nametnula kao jedan od vodećih protagonista predstave.
- Rakanu Rushaidatu za ulogu u predstavi Mrzim istinu! u izvedbi teatra &TD. Glumački izraz Rakana Rushaidata odiše modernim senzibilitetom u maniri minimalističkog hiperrealističkog izraza kojim istodobno ostvaruje volumen snažnog, dramskog udara.
- Ivani Roščić za ulogu u predstavi Mrzim istinu! u izvedbi teatra &TD. Ivana Roščić u savršenom partnerskom suglasju s Rakanom Rushaidatom u istom kazališnom kodu ostvaruje vrlo specifičnu, vlastitu scensku prisutnost.
- Marula za dramaturšku obradu ili preradbu teksta žiri je odlučio ne dodijeliti.
- Marula za scenografiju dodjeljuje se Slavici Radović-Nadarević za predstavu Moj sin samo malo sporije hoda. Slavica Radović-Nadarević je rafiniranim minimalističkim sredstvima omogućila zanimljiv prostor glumačke igre te je ujedno izpotencirala tragi-komičnu ispraznost ljudskih sudbina koje su upisane u sam dramski tekst Ivora Martinića.
- Marula za kostimografiju dodjeljuje se Đenisi Pecotić za predstavu Enciklopedija izgubljenog vremena u izvedbi HNK u Varaždinu, iz Varaždina. Đenisa Pecotić je izvedbom kostima u predstavi Enciklopedija izgubljenog vremena uspjela veliki spektar likova individualizirati u zajedničkom nazivniku.
- Marula za oblikovanje svjetla dodjeljuje se Pascalu Meratu za predstavu Gospoda Glembajevi u izvedbi HNK u Zagrebu, iz Zagreba. Pascal Merat hrabro je i inventivno upotrijebio različite svjetlosne kvalitete na sceni te je time uspio dojmljivo naglasiti atmosfere pojedinih situacija, a ujedno i pridonijeti poetskoj razini predstave.
- Marula za skladanu scensku glazbu – autorski rad dodjeljuje se Choco Jazz (Đido/Jukić) za predstavu Šarengrad u izvedbi teatra &TD iz Zagreba. Choco Jazz uspješno su skladale i izvele glazbu koja je vrlo originalna te je nenametljivo, ali vrlo smisleno integrirana u tkivo predstave.
O nagradama Marul odlučivao je Ocjenjivački sud 22. Marulićevih dana, u sastavu:
Ivica Kunčević, redatelj
Miljenko Sekulić, scenograf
Olja Lozica, dramaturginja
Marijana Fumić, dramaturginja
Goran Marković, glumac
Nagrada lista Slobodna Dalmacija, glavnog medijskog pokrovitelja Festivala
Žiri čitatelja Slobodne Dalmacije, koji je radio u sastavu: Vesna Baljkas, Elena Mrčela, Žana Krželj, Mirela Bogdan i Ivana Radolfi odlučio je nagradu za najbolju kreaciju na Festivalu dodijeliti Filipu Križanu uz slijedeće obrazloženje:
Najbolji glumac ovogodišnjih Marulićevih dana je Filip Križan, mladi glumac koji u sebi nosi iznenađujuće veliku scensku energiju i izuzetnu senzibilnost, ali i izvanredan osjećaj za mjeru. U sjajnoj predstavi „Mrzim istinu“ , iako suočen s iznimno osjetljivim dramskim materijalom, Križan je bez imalo patetike ili naglašenog teatraliziranja uvjerljivo i sugestivno odigrao ovu kompleksnu ulogu nametnuvši nam nelagodni osjećaj voajerstva, kako prema Frljićevoj, tako i prema vlastitoj prošlosti i obitelji.
Suvereno vladanje glumačkim umijećem pokazao je i u predstavi „Prolazi sve“ gdje je gotovo neprepoznatljiv kao Tino Latino ponovo dominirao scenom u posve suprotnom glumačkom izričaju. Lakoća s kojom Križan zadržava punu pozornost publike odvodi ga prema vrhu hrvatskog glumišta i svaka njegova sljedeća uloga očekivat će se s nestrpljenjem i pratiti s posebnom pažnjom.
Nagradu publike za najbolju predstavu dobila je predstava Prolazi sve Dubravka Mihanovića u izvedbi Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba i u režiji Olivera Frljića.
Gledatelji 22. Marulićevih dana predstave su, po završetku izvedbe, ocjenjivali ocjenama od jedan do pet. Prosječne ocjene svih predstava:
Prolazi sve | 4,79 |
Mrzim istinu! | 4,76 |
Gospoda Glembajevi | 4,72 |
Nosi nas rijeka | 4,67 |
Moj sin samo malo sporije hoda | 4,59 |
Kaćuše | 4,55 |
Baba Jaga je snijela jaje | 4,31 |
Enciklopedija izgubljenog vremena | 3,38 |
Šarengrad | 2,79 |
Ukupna prosječna ocjena svih predstava izvedenih u službenoj festivalskoj konkurenciji: 4,28