Naslovnica / Novosti / Ernani 21. i 23. ožujka – posljednja prilika da u ovoj sezoni pogledate spektakularnu Verdijevu operu
Objavljeno: Srijeda, 16. ožujka 2016.
Ernani 21. i 23. ožujka – posljednja prilika da u ovoj sezoni pogledate spektakularnu Verdijevu operu
Redatelj svjetskog glasa Giancarlo del Monaco, Lana Kos, operna diva najvećih svjetskih pozornica, miljenik splitske publike tenor Domagoj Dorotić, nacionalni operni prvak Ivica Čikeš, bariton Ventseslav Anastasov, pjevač koji je pozornicu dijelio s najvećim imenima opernog svijeta... Zbor i Orkestar splitskog HNK, svi pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića uprizorili su, po prvi put u povijesti splitskog teatra, Ernanija rijetko izvođeni Verdijev dragulj. Premijerna je izvedba požnjela odlične kritike, a publika je snažnim aplauzom i povicima Bravo iskazala svoje oduševljenje. Posljednje dvije izvedbe opere Ernani u ovoj kazališnoj sezoni na programu su 21. i 23. ožujka.
Iz kritika:
„Partituru koja pršti energijom i željom da bude vjeran odraz uzavrelih strasti i sudbinskih vrtloga, maestro Ivo Lipanović dostojno je predstavio s odlično uvježbanim orkestrom i zborom...
Lana Kos, pak, za kraj velike premijere i još jednog svog velikog debija u novoj ulozi, u velikom je pjevačkom stilu sve zasjenila jednim visokim i dugačkim D, udarivši tako vlastiti pečat primadone uspješnoj predstavi.“ (Branimir Pofuk, Večernji list)
„Dugotrajnim pljeskom i uzvicima odobravanja i ushita zaključena je prva splitska premijera Verdijeva opernog trilera - opere "Ernani", koja se dogodila protekle subote na sceni HNK....
Opera obiluje neobično lijepim, dojmljivim, vrlo pitkim, za pjevače iznimno izazovnim arijama, u kojima svaki glavni protagonist ima priliku predstaviti svu raskoš svoga talenta...
Oslobođena bilo kakvog dekora, u ambijentu oblikovanom tek bijelim, plavim i na koncu crvenim svjetlom (oblikovatelj svjetla Wolfgang von Zoubek), u svakom je trenutku upravo glazba bila u prvom planu...
Maestro Ivo Lipanović ponovno je odradio sjajan posao; iz svake je njegove ideje i geste progovarao sam Verdi, od fraziranja, dinamičkog nijansiranja do odabira tempa. U ponešto zahtjevnijim uvjetima (potpuno otvorene scene) uspijevao je ostvariti i očuvati koheziju među svim dionicima.
Orkestar je pod njegovom sigurnom i sugestivnom rukom svirao uigrano, precizno, muzikalno i energično.
Zbor splitske Opere (zborovotkinja Ana Šabašov) također zaslužuje samo riječi hvale. Njihov je pjev bio angažiran, odlučan, složan, zaobljenog i ugodnog zvuka, a scenski nastup, u kojemu su kretnje svedene na najmanju moguću mjeru i često namjerno u opreci s glazbenim sadržajem zborske dionice, odrađen je visoko profesionalno....
Četvero vrsnih glavnih protagonista svojim su vokalnim i glumačkim kreacijama plijenili pažnju. Potpuno vjerni Verdijevu glazbenom izričaju te redateljevu čitanju i tumačenju glazbene drame ostvarili su snažne i upečatljive role.
Lana Kos, mlada hrvatska sopranska zvijezda svjetskog sjaja, debitirala je u ulozi Elvire i ponovno, kao i pred koju godinu u ulozi Violette u Verdijevoj "La traviati“, oduševila svojim zvonkim, bogatim i fleksibilnim glasom, nadahnutim muziciranjem i uvjerljivim scenskim nastupom.
Među njezinim partnerima zabljesnuo je splitski bas Ivica Čikeš koji je imponirao sigurnim, opuštenim i dostojanstvenim držanjem, moćnim i sonornim glasom, majstorski utjelovivši okrutnog i bezočnog Don Ruya Gomeza De Silvu“ (Marijo Krnić, Slobodna Dalmacija)